יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

הטרדות טלפוניות - מצב שלא ניתן להסיר הודעות מפרסומים



קבלת הודעות פרסומיות לטלפון הנייד, לכתובת הדואר האלקטרוני או לכל אמצעי תקשורת אחר ללא אישור מפורש מהנמען היא עבירה חמורה שבגינה ניתן לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק. הבעיה היא שלעיתים קרובות הנמענים נותנים את אישורם לקבלת הודעות מן הסוג הזה ללא ידיעתם, מה גם שיש מקרים שבהם ההודעות מגיעות ממוען חסוי וקשה ליצור איתו קשר על מנת לבטל אותן.

החוק מתייחס בחומרה לנושא של שליחת הודעות פרסומיות ללא אישור ויש מקרים שבהם זה גובל במצבים של הטרדות טלפוניות על בסיס יומי. מצד שני, יש כמה אמצעי מניעה וכלים שאותם כדאי להכיר:

א. רשימות דיוור – הכי חשוב להימנע מרישום לא רצוי לקבלת הודעות. הרישום עשוי להתבצע במסגרת הזמנת מוצר או שירות באתרי אינטרנט, בשיחת טלפון עם נציגי מכירות או במשלוח הודעת SMS. הרישום למעשה מכניס את הנמען לרשימת דיוור ולאחר מכן קשה לצאת ממנה.

ב. הסרה מרשימת דיוור – החוק מחייב בעלי עסקים ששולחים פרסומים והודעות לאפשר לנמען להסיר את עצמו מרשימת הדיוור. כדאי לבדוק איך עושים זאת ולעקוב אחר ההנחיות. רק במידה ואין אפשרות להסרה מרשימת דיוור או שלחילופין ההסרה אינה יעילה, ניתן להגיש תביעה ולבקש פיצוי.

ג. פנייה לעורך דין – מי שלא רוצה להתמודד בעצמו עם מצב שבו לא ניתן להסיר הודעות מפרסומים יכולים לעשות זאת באמצעות פנייה לעורך דין. יש עורכי דין שמתמחים בנושא ומסייעים ללקוחות מהמגזר הפרטי והעסקי.

מהו חוק הספאם?

בשביל להבין מהו מצב שבו לא ניתן להסיר הודעות מפרסומים צריך לחזור אחורה אל חוק הספאם. החוק משנת 2008 אוסר לשלוח מסר המופץ באופן מסחרי שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות, אלא לאחר קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען. המשמעות היא שאם אין הסכמה מפורשת אסור לבעלי עסקים לשלוח את ההודעות הפרסומיות, וניתן כאמור לתבוע אותם.
כדאי להתעקש על אכיפת החוק ולפנות לעורכי דין ואנשי מקצוע שמכירים מקרוב את חוק הספאם. רק כך ניתן להפסיק את התופעה ולצמצם את עוגמת הנפש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה