יום חמישי, 4 בינואר 2018

איתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות

בעלי חשבון בנק שהוגבלו בנסיבות מחמירות נמצאים במאגר מידע מרוכז של בנק ישראל. המאגר מיועד לאיתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות ובשביל להשתמש בו צריך להקיש מספר חשבון, מספר סניף וקוד בנק. אלו פרטים שמופיעים על כל שיק סטנדרטי והזנתם למאגר מאפשרת לאתר את הלקוחות המוגבלים במהירות וביעילות.

עם זאת, המידע על הלקוחות המוגבלים בנסיבות מחמירות לא כולל לקוחות שהוגבלו על ידי בית המשפט במסגרת הליך פשיטת רגל, הוצאה לפועל, בית דין רבני והמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות. הוא גם לא כולל מידע על לקוחות שהגישו ערעור על הגבלתם לבית משפט השלום, על לקוחות שלא עברו 60 ימים ממועד משלוח ההודעה על הגבלתם ולקוחות תושבי חוץ שהוגבלו עם מספרי דרכון.

מה עושים בשביל לאתר לקוחות מוגבלים ללא המידע של בנק ישראל?


יש כמובן אופציות אחרות לאיתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות שלא קשורות למאגר המידע של בנק ישראל. האפשרות הפשוטה והזמינה ביותר היא להשתמש בשירותיו של משרד חקירות ולתאם בדיקת חשבונות מוגבלים באופן עצמאי. במסגרת השירות הזה מתמקדים במספר פעולות מפתח:

א. מעקב אחר לקוחות – שירות של איתור לקוחות מוגבלים על ידי משרד חקירות עשוי לכלול מעקב אחר הלקוחות. חקירות כלכליות רבות מבוצעות באמצעות שילוב בין המעקב בפועל לבין איתור חשבון הבנק.

ב. כתיבת דוח ממצאים – שירותי איתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות שמבוצעים על ידי משרד חקירות כוללים כתיבת דוח ממצאים. את הדוח מגישים ללקוח והוא מחליט כיצד לפעול על פיו.

ג. שימוש באמצעי חקירה מתקדמים – ניתן גם להשתמש באמצעים מתקדמים על מנת לאתר לקוחות בעלי חשבון בנק מוגבל בנסיבות רגילות או מחמירות. ארגז הכלים כולל למשל אמצעי מעקב להקלטה ותיעוד, איסוף מידע מהמחשב ועוד.


איתור לקוחות מוגבלים בנסיבות מחמירות חשוב עבור אנשים פרטיים וגופים ציבוריים. באמצעות איסוף המידע ניתן לדעת איזה אנשים מחזיקים בחשבון בנק מוגבל ולהתנהל מולם בזהירות הנדרשת. המידע ניתן על ידי בנק ישראל כשירות לציבור, אך הוא זמין גם במסגרת שירותי משרדי חקירות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה