יום ראשון, 7 בינואר 2018

התקנת ציוד טכני גלוי/סמוי

התקנת ציוד טכני גלוי/סמוי


התפקיד של חברת חקירות הוא לאסוף מידע לפי דרישות הלקוח ולאחר מכן לדווח על הממצאים. הלקוח יכול להחליט כיצד להפיק את המיטב מהממצאים והאם להשתמש בהם על מנת להגיש תביעה, למצות את הדין מול חברות מתחרות או אנשים פרטיים וכן הלאה. עם זאת, התנאי החשוב ביותר לאיסוף המידע על ידי משרד חקירות הוא שימוש בציוד טכני.
יש כמה דרכים להתקין ציוד טכני. הדרך הראשונה היא להתקין את הציוד באופן גלוי ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מסביבת החיים או העבודה של הלקוח. הדרך השנייה היא להתקין את הציוד באופן סמוי ולהתמקד בסביבת האדם או החברה שנמצאת במעקב. נציגי משרד חקירות יכולים  להסביר ללקוח לעומק על ההבדלים בין התקנת ציוד טכני גלוי וסמוי, אך כדאי שגם הוא יכיר את האמצעים הנמצאים בארגז הכלים.


סוגים של ציוד טכני


הנה למשל מספר סוגים של ציוד טכני שאותו ניתן להתקין במקומות שונים באופן גלוי או סמוי ולאחר תיאום מול הלקוחות:

א. מצלמות – האמצעי הנפוץ ביותר לביצוע חקירות באופן גלוי או סמוי הן מצלמות. בעזרת מצלמות סמויות וגלויות ניתן לתעד את המתרחש, לעקוב אחר מה שקורה בסביבת האדם הנחקר ולהשיג ממצאים מבוססים ומנומקים עם הוכחות ברורות ומתועדות.

ב. ציוד הקלטה – יש גם מערכות הקלטה שנותנות מענה במקרים של עובדים חשודים וציוד נלווה ומוסווה להקלטה בהתאם לחוק הגנת הפרטיות וחוק האזנות סתר. חשוב להכיר את מאפייני החוק על מנת להשתמש בציוד הקלטה גלוי בצורה נכונה, ובעיקר כדי למנוע מצב שבו הממצאים אינם קבילים בין כתלי בית המשפט.

ג. מערכות שליטה ובקרה – גם מערכות מתקדמות של שליטה ובקרה עשויות להיות מותקנות באופן גלוי או סמוי. זה ניכר למשל במערכות משולבות טלוויזיה במעגל סגור, במערכות עם סנכרון למחשב ולמעקב ופיקוח אחר כניסה ויציאה של עובדים ולמערכות שמיועדות לאבטחה של שטחים ציבוריים.


בסופו של דבר, הציוד הטכני שאותו מתקינים באופן גלוי או סמוי חיוני להצלחת החקירות. יש להשתמש בציוד בצורה נכונה ולנצל את היתרונות שלו כחוק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה